miércoles, 14 de diciembre de 2011

VALTONYC - "Jazz amb llàgrimes de ron" (2011)

El 2011 també ha estat un any profitós pel Hip Hop mallorquí: el retorn de La Puta Opepé, el nou treball de Modo VS, o la nova entrega a càrrec d'un nou valor com és Valtonyc. Darrera d'aquest projecte s'hi amaga un jove de Sa Pobla, José Manuel Arenas, que tot i la seva juventut (va néixer l'any 1993) ja ha editat una sèrie de demos cassolanes com "Desde el papel" (2009), "Misantropia" (2009) i "59' Minutos" (2010). 

"Sempre m'ha cridat l'atenció la poesia; Marcos Ana o Charles Bukowski són alguns dels que posen aquest toc d'inspiració en el meu quadern", escriu Valtonyc al seu Myspace. "No record perquè vaig començar a escriure: no pretenc enganar a ningú i tampoc m'inventaré una història. Vaig començar a escriure perquè de petit m'agradava la poesia, i em donava bé escriure ... així que el 2009 vaig començar a fer poesia sobre ritmes, influenciant en els sentiments i les sensacions, d'aquest mateix pal". Admirable no només la seva joventud o la seva intensa activitat creativa, sinó també les seves ganes de volar, alt i lluny: aquests darrers anys ha actuat no tan sols per mitja Mallorca, sinó també per València, Aragó o Barcelona.

Ara, baix el crit de "Això és Mallorca, fill de puta!", torna Valtonyc amb "Jazz amb llàgrimes de ron" (2011), un disc cantat íntegrament en la nostra llengua. Tampoc soc un expert en el món del Hip Hop o el Rap però, cony,  aquí hi ha qualitat! No només a nivell de producció i les bases - força encertades, per cert - sinó pel seu contingut líric, que fuig de les banalitats diàries per adoptar un missatge més combatiu, políticament parlant. O pensàveu que necessàriament has de ser de Ciutat per fer Rap? Valtonyc demostra que no, i a més amb una gravació tan destacable com "Jazz amb llàgrimes de ron". 

DESCÀRREGA

VALTONYC - "Jazz amb llàgrimes de ron" (2011)

No hay comentarios:

Publicar un comentario